Kolej Semmering o długości 41 km była pierwszą linią normalnotorowej kolei górskiej w Europie. Została zaprojektowana przez austriackiego inżyniera Carla von Ghega odpowiedzialnego za budowę linii Wiedeń–Triesti zbudowana w latach 1848–1854. Linia rozpoczyna się w Gloggnitz na wysokości 436 m n.p.m. i kończy się w Mürzzuschlag na wysokości 677 m n.p.m. Najwyższy punkt linia osiąga na 29 km – 896 m n.p.m. Dla potrzeb linii zbudowano 14 tuneli o łącznej długości 1 477 metrów oraz 14 wiaduktów o łącznej długości 1 477 metrów – tunele i wiadukty stanowią 20% linii. Ponadto linia wykorzystuje 118 mniejszych kamiennych mostów
łukowych i 11 mostów stalowych.
Przebieg linii: Gloggnitz, Schlöglmühl, Payerbach-Reichenau, wiadukt Schwarzatal, wiadukt Payerbachgraben, Küb, wiadukt Kübgraben, tunel Pettenbach, wiadukt Höllgraben, tunel Steinbauer, wiadukt Abfaltersbachgraben, Eichberg, tunel Eichberg, tunel Geyregger, tunel Rumpler, Klamm-Schottwien, tunel Klamm, wiadukt Wagnergraben, wiadukt Gamperlgraben, tunel Gamperl, wiadukt Rumplergraben, tunel Weinzettelwand, tunel Weinzettelfeld, Breitenstein, tunel Kleiner Krausel, wiadukt Krausel-Klause, tunel Polleros, wiadukt Kalte-Rinne, wiadukt Adlitzgraben, tunel Weberkogel, tunel Wolfsberg, Wolfsbergkogel, wiadukt Kartnerkogel, Semmering, stary i nowy tunel Semmering, wiadukt Steinhaus, Steinhaus, wiadukt Holzergraben, wiadukt bei Jauern, Spital am Semmering, wiadukt Fröschnitzbach, Mürzzuschlag.
Gloggnitz
foto: unci_naryninfoto: Nicolas Emmanuel-Emile
foto: Shinichiro Hamazaki
Eichberg
foto: Trainspotter LGsfoto: Freddy Enguix
Klamm-Schottwien
foto: Mundus Gregoriusfoto: Arian Kriesch
Wiadukt Wagnergraben
foto: gerkBreitenstein
foto: gerkWiadukt Kalte Rinne
foto: Mundus Gregoriusfoto: Christa Reitermayr
Wiadukt Adlitzgraben
foto: Mundus GregoriusSemmering
foto: Nicolas Emmanuel-Emilefoto: Christian Schreiter
Mürzzuschlag
foto: unci_naryninfoto: unci_narynin
foto: Mundus Gregorius
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz